2009. augusztus 10., hétfő

Túrópogácsa

Nos a 7végi főbünös:


  • 30 dkg túró
  • 25 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • kevés só
  • 1 tojássárga a tetejét megkenni

Csak össze kell gyúrni a hozzávalókat és aztán lisztezett dezskán kinyújtani, majd összehajtogatni és ezt megismételni 3szor, hogy leveles szerű legyen a végén. Aztán 2,5 cm-re kinyújtottam és pogácsákat szaggattam belőle. majd a tepsim megkentem tojássárgával őket és előmelegített 170 fokos sütőben sütöttem kb. 20 percig, amíg megpirultak.


Nem is lett volna olyan gáz, mert a túró sovány volt (62 kcal/100g), és a vaj helyett csak 28 % zsírtartalmú margarint használtam (280 kcal/100g). A probléma a mennyiségben volt. Mert jól kiszámoltam, hogy akkor 2 tepsi, 2-3 napra 2 személyre, az pont okés lesz. Csakhogy Tibi kijelentette, hogy ha nincs rajta sajt, akkor neki már nem is kell. Így aztán enyém lett a 2 tepsinyi pogi, és mivel egyszerűen utálok kaját kidobni (mindig fáj a szívem), főleg ha finom, hát lecsusszant. igen, ez volt 7végén. És akkor már nem volt megállás, jött minden, ami csak volt, úgy röviden szólva:(

Nincsenek megjegyzések: