2009. november 18., szerda

Vasárnap

Akkor gyorsan jöjjön itt utólag a vasárnapi menü:

Reggeli: 3 szelet szilvás-körtés süti (Isteni)
Ebéd: Minestore leves, "Tejszínes"-fokhagymás brokkoli barnarizzsel és párolt répával (ez a recept is Fittanyukától van)
Uzsonna: latte szójatejjel, 1 antioxidáns csoki

"Tejszínes"-fokhagymás brokkoli barnarizzsel és párolt répával


1 brokkoli (kb. 500 g-os)
250 ml szója tejszín
4-5 szem kisebb krumpli
2-3 cikk fokhagyma
olíva olag
1/2 kávéskanál tengeri só
1/2 evőkanál krumpli keményítő
szerecsendió
fehér bors

A brokkolit rózsáira szedtem, a krumplit kockára vágtam és kis olívaolajon 2 gerezd fokhagymával kicsit pirítottam. Aztán felengedtem kis vízzel, sót tettem hozzá és tovább pároltam. Amikor megpuhult beleöntöttem a tejszínt és folyamatos kevergetés mellett beleöntöttem a kis hideg vízben feloldott keményítőt, amíg össze nem sűrűsödött. A legvégén a maradék fűszereket hozzáadtam és tádám.

Finom egyébként, de nekem túl fokhagymás és rájötttem, hogy a brokkoli sem annyira a kedvencem.

Ja és a rizst meg a répát a zöldségpárolóban csináltam, ezer éve nem használtuk. Közben rájöttem, hogy valószínűleg azért nem, mert olyan macerás, mindent elővenni, azokat a nagy kosarakat elmosni, szárítani, és közben mindent ellep a pára. Ahhh. Na de finom lett és még a barnarizs is megpuhult nagyjából (igaz beáztattam éjjelre).

Nincsenek megjegyzések: