2009. október 9., péntek

Vegetáriánusságom története - Vegéthó 3.

Tudni kell, hogy én még csak 2 éve vagyok vegetáriánus. És folyton megkérdezik, hogy de hát azt meg miért, mert ugye az általános eset, amikor tini korában az ember (amúgy is fogékonyabb hangulatban) megsajnálja a kedves állatokat. Na hát nálam nem ez a fő ok. Én főleg egészségügyi szempontokból hagytam el a húst, nem mintha valami betegségem lett volna, csak rengeteget olvastam, hallottam a hús negatív hatásairól a szervezetre. Közben megismerkedtem a makrobiotikával, amit sajnos hosszabb távon nem tudtam tartani, de még most is teljesen meg vagyok róla győződve, hogy a legegészségesebb táplálkozási mód, ami létezik és hihetetlen javulási-gyógyulási folyamatokat indít el a szervezetben. Sajnos aztán ezt nem tudtam hosszabb távon tartani, be kell vallanom, hogy csak a szokásos kifogások miatt: nincs időm napi 3 étkezésre főzni napi 10 óra munka után és mindenhova cipelni magammal a kaját. Hát ez van, remélem ez majd változni fog.
Viszont a hús elhagyását megtartottam. Aztán persze több filmet is láttam vágóhidakról stb., ami megerősített abban, hogy jól teszem, hogy így döntöttem. Úgyhogy szerintem ma már azért sem tudnék húst enni, mert nem tudnám azokkal a képekkel összeegyeztetni.

Szóval nekem nem hiányzik és semmiképpen sem érzem magam hátrányban különleges szituációkban sem, mint pl. étterem, meetingek, ilyesmi, mert azért manapság már majdnem mindenütt figyelnek a vegetáriánusok igényeire is.

Viszont ha valaki megkérdezi, miért lettem vegetáriánus és azt válaszolom, hogy a hús káros hatásai miatt, akkor mindig olyan ferdén néznek rám, hogy hozzá kell tennem, hogy na meg főleg a szegény állatok miatt :)

További törekvéseim: voltak és vannak törekvéseim vegánság illetve makrobiotika irányába elmenni, csak sajnos igen tudom, megint a szokásos kifogás: a jelenlegi életformámmal nem tudom összeegyeztetni a folytonos főzicskélést :( És sajnos olyan helyen lakom, ahol ezt más módon (ebédszállítás stb) sem lehet megoldani. De azért reménykedem, hogy ez változni fog :)

Nincsenek megjegyzések: