2009. október 11., vasárnap

Szójajoghurt - Vegéthó 4.

A szójatejjel ellentétben (azt ki nem állhatom) a szójajoghurtot eléggé kedvelem, igaz, magában nem tudnám megenni, úgyhogy általában leverek hozzá vmit: müzlit, aszalt gyümit, kicsi lekvárt. Viszont irtó drágának találom, úgyhogy amikor olvastam, hogy végülis szójajoghurtot is lehet ugyanúgy csinálni, mint rendes joghurtot, akkor rögtön megörültem. Most ezt próbáltam ki, és meg vagyok elégedve az eredménnyel.

Szóval végülis marha egyszerű: 2-3 dl szójatejet felforraltam, aztán hagytam kihűlni. Amikor lanygos lett, akkor fogtam egy befőttes üveget és abba öntöttem, tettem hozzá még 2 ek. szójajoghurtot és a befőttes üveget pár órára (nálam 4 óra volt) meleg helyre tettem (radiátor mellé). Aztán fogtam és áttettem a konyhába, ahol szobahőmérsékleten érlelődött tovább. Kb. 1,5 nap kellett neki, amíg teljesen jó állagúnak találtam, ízre pedig teljesen olyan, mint a bolti.

1 megjegyzés:

J írta...

dejóó, ezt ki fogom próbálni!!!