2009. október 4., vasárnap

"Tejszínes" rókagombás tészta - Vegéthó 1.

Akkor meg is ragadom az alkalmat és leírom, hogy mit főztem tegnap ebédre.
A múlt héten kaptam egy továbbküldős e-mailt, hogy itt a szezonja a rókagombának. Még sose csináltam, de itt szinte minden üzletben árulnak most és annyira jól nézett ki, hogy gondoltam kipróbálom. Nem bántam meg.

Rókagomba tejszínes szószban tésztával (vegán)



Hozzávalók (kb. 4 adag):

380 g rókagomba
250 ml szójatejszín
kevés rizstej
1 tk kuzu
petrezselyem
fehérbors
1 ek olíva olaj
tk. tészta

Szóval először megmostam és feldaraboltam a rókagombát, aztán pedig olajon kicsit megpirítottam és puhára pároltam. Aztán hozzáadtam a szójatejszínt is. Közben a pár evőkanálnyi rizstejben feloldottam a kuzut és ezt hozzáöntöttem a gombás keverékhez.. Addig kevergettem, amíg kissé besűrűsödött (kuzu helyett lehet kukorucakeményítőt is használni), aztán hozzáadtam az apróra vágott petrezselymet és fehér borssal fűszereztem. Közben a teljes kiőrlésű tésztát is kifőztem és kész is volt az ebéd. Nagyon egyszerű, nagyon gyors és irtó finom. Ja és 160 g tésztával egy adag 682 kcal.

Úgyhogy ami mára megmaradt, azt ma ettük meg ebédre, én szerintem 2 hétig biztosan tudnám ezt enni mindennap :)

Nincsenek megjegyzések: