2009. október 25., vasárnap

Máktorta vegán módra - Vegéthó 6.

Tegnap megpróbáltam vegánosítani az egyik régi kedvenc receptemet. Azért is szeretem ezt a receptet, mert valószínűleg a világ leggyorsabb és legegyszerűbb sütije.

Az eredeti recept 3 tojást ír. Utánaolvastam és állítólag 2 tojást még el lehet hagyni, 3-nál már necces, helyettesíteni kell vmivel. Én viszont nem kaptam a boltban se rizslisztet se szójalisztet, úgyhogy gondoltam megkockáztatom. Hát nem jött be. Teljesen szétesett a "torta", de ízre finom volt, úgyhogy újrahasznosítottam: a tortamorzsák felét kis üvegtálkákba kanalaztam, rá egy vékony réteg lekvárt kentem (jól illett az édes sütihez a savanykás meggylekvár), aztán rá a másik felét a morzsáknak és végül egy kis tejmentes tortabevonóval leöntöttem.



Máktorta

10 dkg margarin
10 dkg porcukor (én szőlőcukrot használtam)
3 egész tojás (ehelyett szója- vagy rizsliszt vagy más kötőanyagot kellene használni)
8 dkg darált mák
10 dkg liszt (én 550-es lisztet használtam)
1-2 kk sütőpor
2 ek baracklekvár
őrölt fahéj

A hozzávalókat mind összekeverni (először a nedves-, szárazanyagokat külön, aztán egybe) és megsütni. Azért a leggyorsabb süti, mert ha az ember egy mikros edénybe teszi és 600 w-on 6-8 percig mikrozza, akkor is teljesen jó lesz. Persze kevésbé egészséges, de szeretem így, mert mire elmosogatok, már kész is :) Ja és ilyekor egyszerűen egy tányérra lehet borítani a mikros edényből és kész (elvileg nem esik szét ugye). Lehet méh lekvárral, csokiöntettel bolondítani.

Nincsenek megjegyzések: