2010. január 6., szerda

3. nap

Na hát a mai nap már sajnos kissé több édesség is becsúszott, pontosabban egy Lebkuchen és egy antioxidáns csoki+volt egy rizstejes gabonakávé is egy kis kakaóval... Na de cserébe meg sikerült rávennem magam 1 óra szobabringára és ahhoz képest, hogy egész nap itthon voltam a kísértés mellett, mégsem történt rosszabb. Úgyhogy elégedett vagyok.

Ma kipróbáltam a quinoa-t, sokat olvastam már róla, nézegettem a boltban is, de most először próbáltam ki. Állítólag ezt a gabonához hasonló magot az inkák ették, hát ha nekik jó volt, nekem is :) Egyébként pedig nagyon sok vitamint és nyomelemet tartalmaz, különösen gazdag foszforban, kalciumban, magnéziumban, magas a B-, C- és E-vitamin tartalma (ezt pont most olvastam a Diéta&Fitneszben). Íze semleges, nekem nagyon ízlett. Én így készítettem:

Zöldséges quiona:

(Sajnos kép nincs, ezt loptam a netről, mert megettük a nagy részét, mielőtt készülhetett volna. De valahogy így nézett ki :) )



Kb. 250 g quinoa-t megmostam és mindenféle zöldséget felkockáztam, ami itthon volt. Volt egy kis brokkoli, fagyasztott borsó és zöldborsó, gomba, paradicsom és répa. Forró olívaolajon megfuttattam a zöldségeket, ehhez adtam a megmosott quinoat, pár perc után pedig felöntöttem vízzel. Kis sót is tettem hozzá és kb. 20 percig főztem, amíg a quiona megdagadt. Aztán fűszereztem borssal és oregánóval. Ez magában is finom lenne egy kis salátával, de én még egy tepsibe öntöttem és a tetejét megszórtam reszelt füstölt tofuval (Tibi részét sajttal) és betoltam a sütőbe egy kicsit.
Nagyon finom lett, kis salátával még jobb, nekünk csak ecetes paprika volt most itthon, azzal is jó volt.

Nincsenek megjegyzések: