2009. december 15., kedd

Bejgli reformosan

A hétvégén kipróbáltam a bejgli receptet, amit már nagyon régóta nézegettem. Hát mostmár értem, hogy anyukám miért csak 1-2 nappal karácsony előtt készíti a bejglit. A 3/4-e ugyanis már a hasamban landolt :S De ez csak azt bizonyítja, hogy nagyon finom :) (Ja, a recept eredetije az Ízek és érzések magazinban jelent meg)



Hozzávalók:

250 g fehér bio tönkölyliszt
250 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
250 g növényi margarin
20 g élesztő
1 pohár szója joghurt (én fél poharat tettem, másik fele rizstej volt, mert elfogyott a joghurtom)
3 ek nyers nádcukor

Mákos töltelék:

30 dkg darált mák
1 nagy reszelt alma
1 dl rizstej vagy víz
2 ek méz
2 ek nádcukor
1 kk fahéj
1 citrom reszelt héja
és én még tettem bele egy kis baracklekvárt, így lett igazán isteni

Diós (nálam mogyorós) töltelék:

30 dkg darált dió
1 dl rizstej vagy víz
2 ek nyers nádcukor
fél üveg baracklekvár

A tésztához először a szobahőmérsékletű joghurtos-rizstejes keverékbe kevertem 1 tk nádcukrot. Ebbe morzsoltam az élesztőt és meleg helyen felfuttattam. Összekevertem a margarint, lisztet, cukrot és az élesztős keveréket és összegyúrtam. 4 részre osztottam és meleg helyre tettem kelni. Kb. fél óra után, amikor megkelt, újra átgyúrtam és fél cm-es téglalap alakra nyújtottam. Erre jött a töltelék (mi nagyon vastagon szeretjük, ezért nem spóroltam) úgy, hogy kb. 2 cm-es szegély üresen maradjon. Ezután a téglalap rövidebb oladalit a 2cm-es sávon visszahajtottam, és a hosszabbik oldala mentén feltekertem. Az így elkészült bejgliket sütőpapírral bélelet tepsibe tettem, fél órát pihentettem még. Utána rizstejjel megkentem a tetejét, megszúrkodtam villával és 180 fokon előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem.

Ja a töltelékekhez pedig egyszerűen csak jól el kell keverni a hozzávalókat.

1 megjegyzés:

Szabóné Papp Emőke írta...

Nagyon jól néz ki, finom lehetett:)